Einde pre school en weekend Kandy - Reisverslag uit Dehiwala, Sri Lanka van Rianne Danenberg - WaarBenJij.nu Einde pre school en weekend Kandy - Reisverslag uit Dehiwala, Sri Lanka van Rianne Danenberg - WaarBenJij.nu

Einde pre school en weekend Kandy

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 April 2014 | Sri Lanka, Dehiwala

Dinsdag mijn sarree opgehaald. De vrouw had hem in twee dagen genaaid en was een mooi eindresultaat geworden. Woensdag gingen we in de sarree naar de nieuwjaarsparty op school. Het was in de ochtend wel even een werkje om de saree goed aan te krijge, maar gelukkig werden we geholpen door de moeder en nog iemand hier in huis. Alles moest natuurlijk zo perfect mogelijk. Op de school was bijna iedereen traditioneel gekleed, ook de kinnderen. Iedereen vond het erg leuk om ons (de witte teachers, zoals we werden genoemd) ook in een sarree te zien.
Tijdens de nieuwjaarspary werden er veel spelletjes gedaan door de kinderen en ouders. Was leuk om te zien hoe fanatiek iedereen was.
Na de spelletjes werd er gegete met z'n allen en hierna de prijsuitreiking met alle presents die wij gemaakt hadden.
De afgelopen week de hele week elke ochtend gewerkt op de school. Iedere ochtend startte we met zingen in het engels. En zongen we ook regelmatig bekende liedjes die ik vroeger zong, maar nu dan in het engels.
Vrijdag de laatste dag op de school gewerkt.

Morgen start ik in het ziekenhuis, In principe zou dat vandaag zijn, maar door miscommunicatie word het nu morgen.
Vandaag met twee meiden meegeweest die een saai wit klaslokaal aan het verven zijn. We hebben veel kunnen verven en uiteindelijk had ik mezelf ook flink beschilderd.

Vrijdag ginge we met de trein voor een weekend naar Kandy toe met z'n vieren, na een pizza voor onderweg te hebben gekocht gingen we met de bus naar de trein.
Helaas ook een slechte ervaring meegemaakt, maar gelukkig met een goede afloop!!
De bus was helemaal vol met mensen en tijdens het uitstappen moest ik mij door alle mensen heen wurmen. Omdat ik er achter kwam dat mijn kleine voorvakje van me rugtas open stond probeerde ik deze tijdens het lopen dicht te maken. En ineens voelde ik wat geritsel en getrek aan mijn kleine schoudertasje die ik op mn buik droeg, waar al mijn kostbaarheden in zitten.Omdat ik mijn rugtas naar voren deed was die naar achter gegaan. Ik draaide me direct om en schreeuwde naar de man: What are you doing ?! Hij schrok er erg van en deed gelijk zn hand naar zn gezicht en ontweek mijn blik..
Hij had mn tasje helemaal weten open te krijgen ondanks dat het trekijzertje van de rits eraf was, wat mijn redding is geweest denk ik.
Na alles gecheckt te hebben, snel te bus uitgegaan en op naar de trein.

Na2.5 uur met de trein waren we er. We sliepen twee nachten in een hotel, met zwembad :)
Voor zaterdag hadden we een chauffeur geregeld die ons naar alle plekken ging rijden die we wilde zien.
We gingen eerst naar de olifanten toe. Hier begonen we met het rijden op een olifant. Ik wilde dit al heel lang graag doen en wat was het leuk om te doen! In het begin wel even wennen om zo hoog te zitten. Hierna gingen we de olifanten wassen in het water. Volgens mij vonden ze dit wel lekker want ze lagen heerlijk rustig op hun zij. Nog even het olifantenmuseum bezocht en toen weer in het busje naar de volgende plaats.

Dit was de Herbal garden. Hier waren allemaal bomen en planten waar allemaal zalfjes enzo van worden gemaakt. Bij elke plant werd er kort verteld wat ervan word gemaakt en waar het goed voor is. Ook konden we alles ruiken en proeve. Zo gingen we een thee proeven met een genezende werking, kregen we zalf opgesmeerd wat je na tien minuten eraf haalde en waren alle haren weg, we kregen zalf voor de muggebulten, waar ik er ondertussen al veel van heb helaas en nog meer. Ook kregen we een rugmassage met een speciale olie, wat ook heerlijk was.

Na de herbal garden naar de Tempel of de Tand. Dit is een speciale tempel omdat hier de hoektand van Boeddha word bewaard. De tand zelf hebben we niet kunnen zien, maar wel waarin het word bewaard.

Als laatste gingen we naar een soort theater waar we de Kandy dance gingen zienn. Het was een dans met veel getrommel en gezang.

Zondag zijn we Kandy ingegaan om de kraampjes en winkeltjes te kunnen bekijken. En konden we veel soeveniers kopen.
Met de bus gingen we smiddags weer terug omdat de trein helaas volgeboekt was.

Het weer is hier altijd warm, maar over het algemeen is het goed te doen met regelmatig een koude douche en de ventilator aan. In de na middag begint het soms wel heel hard te regenen, maar gelukkig is dit vaak van korte tijd!
Ik geniet nog elke dag van het leven hier in Sri lanka. Al heb ik soms wel momenten dat ik wel even in Nederland zou wille zijn. Maar gelukkig kan ik skypen.
Ik heb 1 foto upgeload met mijjn saree, ik zal proberen om nog wat te uploaden! Ik hoop morgen op een goede ervaring in het ziekenhuis en zal hier in mijn volgende verslag over gaan schrijven!!



  • 07 April 2014 - 15:43

    Janine:

    Leuk verhaal weer!! Spannend om morgen te starten in het ziekenhuis, hopelijk vind je het leuk! Weet je al een beetje wat je gaat doen?
    Haha, en olifanten gescrubd met een halve kokosnoot?? Dat is hoe wij het moesten doen toen... En ik moest wel even lachen over die Spice Garden, ik heb precies dezelfde rondleiding plus behandeling gehad! Helaas iets te goedgelovig nog wat van die goedjes meegenomen, die nog steeds on-opengemaakt op mijn kamer liggen haha.. Had jij nog wat gekocht?
    Nou zo te lezen geniet je er nog flink, dus veel plezier nog de aankomende twee maanden! :D En succes in het ziekenhuis! Xx

  • 12 April 2014 - 18:42

    Marianne & Thom:

    Leuk om te lezen . Daar zijn we ook allemaal geweest! In kandy heeft de V.O.C. een nederzetting gehad. Er zijn ook graven van Nederlanders. Het heeft veel geleden van de Tsunami.Én Olifanten; indrukwekkend ,hé? Zo groot en toch zo verdraagzaam en vriendelijk . Daar kunnen de mensen nog wat van leren.Je beleeft veel. Maar je bent gelukkig niet veel verandert. Geniet ervan. Leve groeten Thom & Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Dehiwala

Rianne

3 maanden vrijwilligerswerk doen.

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 9914

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: