Nog twee weken! - Reisverslag uit Hoogwoud, Nederland van Rianne Danenberg - WaarBenJij.nu Nog twee weken! - Reisverslag uit Hoogwoud, Nederland van Rianne Danenberg - WaarBenJij.nu

Nog twee weken!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Februari 2014 | Nederland, Hoogwoud

Hallo Iedereen!

Via deze site wil ik mijn ervaringen in Sri Lanka gaan delen.
Maandag 10 maart vertrek ik alleen naar Sri Lanka om daar 12 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Dit ga ik doen via een organisatie, Project abroad.
Ik verblijf daar in een gastgezin, ook al heb ik nog geen contact met ze gehad maar wel veel informatie van heb gekregen, lijkt het me nu al een leuk gastgezin. Er is plek voor nog een vrijwilliger, waar ik de badkamer en kamer mee deel. Alleen weet ik nu nog niet of er op dat moment nog een vrijwilliger is.
Mijn gastgezin ligt in het plaatsje: Moratuwa, 18 km ten zuiden van Colombo en700 meter vanaf het strand!

De eerste vier weken kom ik in een weeshuis met kinderen van 0 - 8 jaar. Ik zal gaan werken op een groep met kinderen van 3-5 jaar. De kinderen gaan naar een schooltje wat aan het weeshuis vastzit. Ik zal de kinderen gaan begeleiden in de taken en activiteiten met ze doen.

Hierna ga ik 8 weken in een ziekenhuis werken. Dit word momenteel nog door de organisatie geregeld en hoop ik snel te horen!

De vaccinaties zijn allemaal gehaald en het meeste is geregeld. Vorige week nog naar een voorbereidings dag voor vrijwilligers geweest, waar ik veel nuttige tips heb gehoord.
Het lijkt nog ver weg maar ik kan nu gaan beginnen met aftellen en alle spullen bij elkaar zoeken.

  • 23 Februari 2014 - 12:30

    Andre, Maria En Jesper:

    Wij hopen dat je het straks erg naar je zin krijgt en een schat aan ervaringen mee terug neemt

  • 23 Februari 2014 - 16:12

    Truda Cobelens:

    Wat spannend allemaal, Rianne. Erg leuk dat we met je mee kunnen lezen wat je allemaal gaat doen daar. Succes met alle voorbereidingen; deze laatste twee weken gaan heel erg snel.

  • 01 Maart 2014 - 14:19

    Susan Groot-Dekker:

    Hoi Rianne,
    Nou dat gaat helemaal leuk en leerzaam worden! Nog wat reistips van ome Nico, altijd handig! Alvast heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogwoud

Rianne

3 maanden vrijwilligerswerk doen.

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9903

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: